دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 شهريور 1403 - 00:30

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶| قرقیزستان برای خلق شگفتی برابر ایران می‌ایستد/ یوزها آماده شکار عقاب‌های سفید

انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶| قرقیزستان برای خلق شگفتی برابر ایران می‌ایستد  یوزها آماده شکار عقاب‌های سفید
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به دنبال شکست قرقیزستان در اصفهان است.
کد خبر : 930575

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان در دور اول از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ ساعت ۱۹:۳۰ امروز در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به دیدار یکدیگر خواهند رفت.

تیم ملی ایران پیش از جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، سه بار به این رقابت‌ها صعود کرده بود و پس از ناکامی در صعود به این دوره از رقابت‌ها، در سه دوره اخیر هم به دوره نهایی مسابقات صعود کرده و با امیر قلعه‌نویی به دنبال چهارمین صعود متوالی است تا این بار به جای کی‌روش و اسکوچیچ، سرمربی ایرانی جواز صعود را کسب کند. 

شاگردان قلعه‌نویی از دور دوم مرحله انتخابی جام جهانی وارد مسابقات شدند و با ۱۴ امتیاز به عنوان صدرنشین گروه E به مرحله نهایی صعود کردند. آنها در اولین دیدار میزبان قرقیزستانی هستند که با ۱۱ امتیاز تیم دوم گروه D نام گرفت و تا به حال مسافر جام جهانی نشده‌اند. آنها با هدایت ماکسیم لیسیستین به دنبال خلق شگفتی هستند و این مربی روسیه‌ای می‌خواهد خالق اتفاقات بزرگی برای تیمش شود. 

امیر قلعه‌نویی در دومین حضورش در قامت سرمربی تیم ملی ایران تنها یک شکست برابر قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را تجربه کرد و نتوانست طلسم صعود به فینال را بشکند‌ حال او تلاش می‌کند تا سومین سرمربی ایرانی شود که تیم ملی کشورش را به معتبرترین تورنمنت فوتبالی جهان رهنمون می‌کند. انتقادات به لیست نفرات دعوت شده از سوی وی وجود دارد اما امید اول تیم قلعه‌نویی، سردار آزمون و مهدی طارمی دومین و سومین گلزنان برتر تاریخ تیم ملی هستند. 

تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان در گروه A مرحله انتخابی جام جهانی در قاره آسیا با تیم‌های قطر، امارات متحده عربی، کره شمالی و ازبکستان همگروه هستند و برای صعود به جام جهانی با هم رقابت می‌کنند. تیم‌های اول و دوم گروه به صورت مستقیم صعود خواهند کرد و تیم‌های سوم و چهارم نیز شانس آن را دارند تا در رقابت با تیم‌های دو گروه دیگر جواز صعود به مرحله نهایی را کسب کنند. 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته